REC0515175 |
Biblioteca escolar, aprenentatge i animació a la lectura |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/8/2024 - 28/8/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
05FV Biblioteca escolar, aprenentatge i animació a la lectura
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs va dirigit a docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària interessats en posar èmfasi en l’aprenentatge mitjançant la lectura i que vulguin aprofundir en el treball de la competència lectora des de la biblioteca. Amb la intenció de dotar d’estratègies i recursos al professorat per potenciar i fomentar que l’alumnat esdevingui lector competent, crític i capaç de gaudir del plaer de la lectura.
Tota la informació a www.acfvirtual.com
|
| |
Objectius |
Definir què entenem per lectura
Reflexionar sobre l’aprenentatge de la lectura
Adquirir coneixements bàsics sobre la literatura infantil i juvenil
Conèixer les etapes i les característiques que intervenen en l’aprenentatge de la lectura
Proporcionar recursos i eines que permetin fomentar l’interès de l’alumnat per la lectura
Reflexionar sobre la importància de la biblioteca a l’escola
Desenvolupar l’hàbit lector en l’alumnat
Intercanviar experiències i estratègies per fomentar la lectura
Elaborar guies de lectura recomanades per a l’alumnat
|
| |
Continguts |
L'aprenentatge de la lectura
El procés lector
L'hàbit lector
La competència lectora a educació infantil, primària i secundària
Les etapes de la lectura
La funció lúdica de la lectura
Lectura autònoma, compartida i guiada
La biblioteca a l’escola
Experiències per fomentar la lectura
Estratègies de lectura
El paper de l’adult
Llegir per entendre el món
|
| |
Observacions |
Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com
|
| |
Formador/a |
Verònica Domínguez
|
| |
Avaluació |
Activitats de participació en els fòrums i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls relacionades amb els continguts de cadascun d'ells; superació del projecte final (producció i aplicació d’un activitat d’aula), qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació (fòrums) i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls; lliurar i superar el projecte final que està relacionat amb la producció i aplicació d’un activitat d’aula; complimentar el qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació així com haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària
|
| |
E-mail |
acfvirtual@acfvirtual.com
|
| |
|
|